2.06.2012

Emulatory NES'a

A cóż to jest emulator NES'a? Emulator to taki mały programik, który zajmuje bardzo mało miejsca na dysku dzięki któremu możemy bardzo łatwo grać w gry z naszego kochanego NES'a na kompie. Wystarczy pobrać grę i odpowiednio skonfigurować emulator, przeważnie najlepiej działa na ustawieniach domyślnych, potem tylko uruchomić naszą kochaną grę chociażby Mario czy też Contre. Emulator możecie bez problemowo pobrać ze stronki The Emulator Zone jest tam spora lista emulatorów NES'a. Najbardziej polecam emulator, który zwie się Nestopia, bardzo dobry emulator. Odtwarza wszystkie gry bez problemowo, chociażby nawet składankę 168 in 1, którą żaden inny emulator nie odtworzy. Można odpowiednio w niej ustawiać kolory, dźwięk oraz przede wszystkim sterowanie co jest rzeczą najważniejszą. Poza NEStopią polecam również następujące emulatory: VirtuaNES - pierwszy emulator NES'a na którym w życiu zagrałem, również bardzo dobry polecam, NNNesterJ co prawda emulator ma problemy z uruchomieniem kilku gier, ale też jest dobry oraz RockNESX czyli emulator z którym miałem mało do czynienia, ale też kiedyś grałem trochę na nim i również jest dobry. Nie polecam emulatora MarioNES, chyba jeden z najgorszych emulatorów NES'a na jakich grałem. Kiepski obraz, dźwięk oraz mało funkcji w Menu. A na innych emulatorach nie grałem. Bardzo dobrą funkcją w każdym emulatorze NES'a jest zapisywanie zrzutu ekranu z gry tzw. screenshoty, przeważnie domyślna wielkość to 256x240 pikseli. Zapisywane są do folderu Screenshots w przypadku NEStopii. Podsumowując emulator to świetny programik, który zajmuje bardzo mało pamięci, ale granie na emulatorach to już nie to samo co na NESie, pegasusie czy famicomie. ;)

Moje oceny emulatorów o których wspomniałem wcześniej:

NEStopia - 10/10
VirtuaNES - 9/10
RockNESX - 8.5/10
NNNesterJ - 8/10
MarioNES - 3.5/10

http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz